torsdag 16 juni 2011

Releasemingel i Göteborg

Jag var igår inbjuden som bloggare på ett releasemingel i Göteborg. Nova Concept anordnade kvällen i samband med nylansering av det franska märket NOVExpert. Nova Concept är ensam återföräljare för NOVEperts produkter i Norden.

Kvällen inleddes med tilltugg och dryck. Därefter presenterades Nova Concept mycket kort. Cyrille från NOVExpert tog därefter över scenen.. Hans framträdande var verkligen som en show! Även om det fanns vissa ord som var svåra att förstå så hängde jag ändå med väldigt bra under föredraget. Han ställde frågor och engagerade sig verkligen i publiken. Cyrille pratade mycket och länge och en hel del var intressanta fakta.



  • Efter bara 4 timmar kan man se rester av hudvårdskrämerna som vi smörjer på oss
  • Mycket av kemiskt framställda hudvårdsprodukter stannar kvar i kroppen, det gör inte naturliga hudvårdsprodukter
  • Känslig hy ökar lavinartat. Vilket betyder att vi har mer reaktioner från hudvårdsprodukter nu förtiden, det yttrar sig som allergier mot olika ämnen. Vi reagerar oftare på starka konserveringsmedel och parfymer.
  • Vi behöver ha bakterier på vår hud för att ha ett naturligt skydd. Traditionella hudvårdsprodukter dödar även de goda bakterierna vi har på huden genom sitt starka konserveringmedel. Vi förstör vårt egna försvar genom att använda många olika starka produkter under dagen.
NOVExpert har lyckats att ta fram hudvårdsprodukter utan allergiframkallande parfymer och konserveringsmedel genom ett patent som är framtaget av företagets egna experter. Dom har tilldelats många stora priser för sitt patent och har bara funnits i tre år som företag.

Produkterna verkar mycket intressanta och finns att köpa på Nova Concepts egna webshop. Produkterna kommer även att kunna köpas på homepartys. Prisnivåerna ligger mellan 199 kr - 699 kr

Vi fick med en liten goodiebag hem med bl.a en skrubb från NOVExpert och jag svarade även rätt på en av frågorna så jag vann ytterligare en produkt, en ansiktskräm.



Goodibagen innehäll även ett 10-kort hos Sportlife i Göteborg. Jag har själv ingen användning för detta så jag lottar ut det till någon av er läsare... Lämna en kommentar här i bloggen så är du med i utlottningen! Vinnaren dras på måndag.



Sammanfattning av kvällen..
Mycket intressant föredrag av Cerille. Trevligt anordnat av Nova Concept och gott tilltugg!
Det enda negativa som jag upplevde var att NOVExpert inte delar min uppfattning om mineraloljor. För mig är det aldrig okej med råolja. Det är en resurs som håller på att ta slut och kan aldrig överträffa den energin som finns från naturliga alternativ. 

Senare på kvällen stötte jag på störtsköna Jenny som bloggar på Rosella Eco Beauty. En mycket erfaren bloggare som har många bra och intressanta inlägg. Såå kul att prata med likasinnade! I bakgrunden ser ni tjejerna bakom NovaConcept.



Tack alla berörda för en mycket trevlig kväll! Kram / Linda

6 kommentarer:

  1. Hej Linda! Visst var det en inspirerande föreläsning! Jag missade det här om råolja, dök det upp under föreläsningen eller som en fråga? Vad sa de om råoljan? Kram & trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hej på er! Hoppas att ni ursäktar mig för att inte ha svarat tidigare.. Har haft fullt upp med releasepartyt igår.

    Anna.. Ja det var det! Han var grym på att fånga publiken! Det var någon som frågade om parrafin. Han svarade då ungefär att det kan vara bra vid vissa hudproblem. Den åsikten delar inte jag. Parrafin är parrafin för mig.

    Milla.. Tack snälla!

    Kram på er! // Linda

    SvaraRadera
  3. Ingen fara! Jag har en tendens att ställa frågor i kommentarer och sen glömma bort att kolla svaret, så jag kom på det först nu. Han menade alltså inte att deT var paraffin i produkterna, eller måste man hålla utkik efter det?

    SvaraRadera
  4. Anna.. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka hans kommentar.. Tror och hoppas att dom inte har några petroleumbaserade ingredienser. Jag uppfattade hans kommentar som att han ville tona ned faran eller oron kring parrafinoljor. Hoppas att du förstår vad jag menar. Jag vill att man ska ha förnyelsebara råvaror som grundsten i ekohudvård.. Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Jag håller helt med dig! Hoppas produkterna är utan, för jag gillade verkligen de jag provade! Tack för att du svarar på alla mina frågor. :-) Kram tillbaka!

    SvaraRadera