tisdag 19 juli 2011

Kärlek ~ Love ~ Amore

Lite sommarfunderingar..

Jag är så lycklig och tacksam! Har två fantastiska barn och en underbar man! Ett jobb som jag älskar och ett hem som duger gott till oss! Ibland rycks jag med i den svenska avundsjukan.. Men försöker slå bort det ganska fort! Kommentarer som drar ner mig skakar jag oftast av mig men ibland tvivlar jag ..

Vad är det som gör att människor inte kan vara glada för andras skull? Vad är det som gör att man måste vräka ur sig en låg kommentar? Varför kan man inte skapa sin egen väg och göra det man vill utan att en del människor har en åsikt om det?

Jag har fått en del mail om företagande.. Där läsare undrar varför jag startade och vad det var som drev mig.. Så här kommer lite argument till varför jag startade.

  • Ville göra något nytt - fick en kommentar för ett par år sedan om att jag är en sådan där person som stannar på samma företag tills pensionen.. hmm
  • Testa mig själv - klarar jag av att driva företag? - Ser detta som ytterligare en merit att lägga till i listan. Kan andra så kan jag!
  • Lära ut om ekologisk hudvård - affärsmöjligheter, t.ex vanliga hudterapeuter kan ofta inte något om ekologisk hudvård.
  • Vara min egen chef - ja, det här argumentet förstår nog alla som har varit anställda.. :-)

Jag önskar att människor idag inte såg så mycket på hur andra har det och vad andra gör.. Och ska man kommentera någons karriär/affärsliv/jobb eller annat så borde de komma med hjärtliga tips och genomtänkt positiv kritik.

Vad tror ni? Varför har vi så svårt för att berömma och vara glada för varandras skull? Kan vi ändra på detta? Vilket är ditt bästa tips?

Här kommer en underbar låt att inspireras av! Tänk på att kärlek för oss alla samman! Kram / Linda



2 kommentarer:

  1. Fin blogg du har och många väldigt intressanta inlägg!
    Jag tror att många är bittra i sitt eget liv och kanske inte har vågat leva ut sina drömmar. De kanske inte har förmågan att se det positiva i andras framgångar. mvh Sara

    SvaraRadera
  2. Tack Sara! Ja, du har nog rätt i det.. Hoppas att vi kan lära oss att njuta av varandras framgångar i stället..

    SvaraRadera