fredag 8 juli 2011

Ny ekologisk hudvård!!



Nu ska jag presentera min lilla hemlighet..!!

Jag är representant och säljare för ett företag som har sina rötter i Bollebygd utanför Borås. Från egna havtornsodlingen är förhoppningarna att kunna producera ett flertal olika produkter, ta till vara på råsaft och skapa olika biprodukter från pressningen. Men framförallt havtornsolja! Den ekologiska hudvårdserien som kommer att växa under hösten har alla samma fantastiska grund.. Ekologisk havtornsolja!

För oss ska hudvård vara en ren njutning, både för kropp och själ. En ren njutning som tar sin början i vår fantastiska natur.Hudvårdsprodukterna från MyHavtorn tar sin början strax efter inlandsisen låg som ett tjockt täcke över vårt avlånga land. Det var då de första havtornsplantorna slog rot här i Sverige. Just nu växer och frodas bären på de egna odlingarna i Bollebygd!



I produktserien MyHavtorn Ekologisk har vi letat efter det bästa från naturen. Den fantastiska havtornsoljan har vi blandat med en handplockad serie av andra naturliga oljor så som arganolja, avokadoolja och tistelolja. I MyHavtorn Ekologisk har vi även valt att exkludera både parabener, mineraloljor samt silikoner. Produkterna är speciellt anpassade för att skonsamt ta hand din hud. MyHavtorn Ekologisk är utvecklade tillsammans med ekologisk hudvårdsterapeut. (Jag har nämligen ett litet finger med i spelet när det gäller innehållet i produkterna.)

Företaget har sålt hudvårdsproduker i några år men har nu valt att gå över till ekologisk hudvård! SÅ BRA!
Än så länge finns det två helt färdiga produkter. Ekologisk ansiktsolja och ekologisk handkräm. Jag lovar!! Det blir fler produkter.. Massor av spännande saker på gång med detta fantastiska företag!! Återkommer och rapporterar så fort jag vet mer.. =)

Så är ni sugna på att testa svensk ekologisk hudvård kan ni kolla in webshoppen!
Har du butik, webshop, salong eller annat företag och är intresserad av att börja sälja denna helt nya svenska serie? Hör av dig till mig.. linda@ecodea.se Tel. 0730-775757

Hur tycker du hudvårdsserien verkar? Finner du den intressant? Skriv gärna vad din första spontana tanke om serien är.. Kram / Linda

3 kommentarer:

  1. Jag har ansiktsolja, handkräm och ansiktskräm hemma och har hittills hunnit testa oljan och handkrämen. Jag gillar båda väldigt mycket, handkrämen är nog den bästa jag har provat alla kategorier. Trevlig helg och kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Anna! Vad roligt att höra!! Ja, den är verkligen super! Önskar dig en trevlig helg med! Kram

    SvaraRadera
  3. Aha, så det var de produkterna du var med och tog fram? Spännande! Kram kram!

    SvaraRadera