onsdag 24 augusti 2011

Du ska inte tro att du är något..

Har mycket funderingar nu.. Massor av inspirerande funderingar! Men också lite lite allvarliga..




Vill börja med att tipsa om Sanna Ehdin! Hon är en mycket klok och inspirerande kvinna. Jag håller på att läsa hennes första bok "Den självläkande människan". Mycket bra bok! Så överst på min "att köpa"-lista står.. Sanna Ehdins alla böcker..  Tror dock att jag skall läsa hennes senaste bok först.. :-)  "Finn din energikod". Den handlar om hur man blir medveten om och hur man höjer sin energinivå. Att man med andning, motion, kost eller tankens kraft kan påverka och öka energiflödet i kroppen. Har du en liten stund över tycker jag att du kan kolla in MalmöTV:s intervju med Sanna Ehdin. Så förstår ni vad jag menar..

Jag tror oerhört mycket på att det vi utstrålar det får vi tillbaka.. Jag tror också att vi behöver frigöra oss från saker som vi inte mår bra av. Ta bort energitjuvar i våra liv! Det kan vara t.ex en dålig arbetsmiljö, för många saker att göra på "att göra-listan" eller vänner som är falska. Dessa frågor funderar jag på ofta..
  • Jag måste inte umgås med oärliga vänner eller kollegor som tar energi från mig!
  • Jag kan undvika att konfrontera människor med attityden "du ska inte tro att du är något"!
  • Jag behöver inte sjunka så lågt som de som är oärliga mot sig själva och andra.
  • Jag vinner ingenting på att vara egoistisk
  • Jag måste lyssna mer på mig själv och på vad som är viktigt för just mig!
  • Vad mår jag bra av?!

Din Hälsokälla skrev en mycket inspirerande text idag! Så här lät den.. och det här är sann kärlek för mig! Den här vill jag bära med mig i hjärtat varje dag!


Några människor kommer in i Ditt liv
och blåser omkull Dig.
Andra lämnar Dig när ...det blåser som värst.
Men några kommer som en lugn sommarvind,
smyger sig omkring Dig som en skön filt.
De kan vara borta under långa perioder,
men kommer alltid tillbaka...
Ta vara på dessa människor.
Det är De som hjälper Dig igenom stormarna

En annan kvinnlig inspiratör i mitt liv är Amelia Adamo som i det här inslaget om framgångsrecept pratar mycket om just lycka.. Hon betonar flera ord i receptet till framgång som att prioritera, lyssna på min kropp, investera i hälsan. Vad är då framgång? Jag tolkar det hon pratar om som personlig framgång som absolut inte är pengarelaterat eller fokuserat på titeln på jobbet... Vad tror du?

Så imorse bestämde jag mig för att börja ta tag i mina energitjuvar! Nu ska alla dåliga energier rensas bort.. Prylar som människor, pappershögar som oavslutade projekt, allt ska bort! Och det får ta den tid det tar..

Alla underbara relationer med fantastiska människor skall stärkas! Roliga projekt skall ge mig energi! Jobbet / företaget ska bli det bästa ever!

Vad tänker ni nu? NU har hon blivit tokig? Finns begreppet energitjuv för dig och vad betyder det för dig isf?

Med värme och kärlek från mig till er.. Kram / Linda

4 kommentarer:

  1. Inspirerande!! Tack!
    /Ylva

    SvaraRadera
  2. Ylva.. Tack snälla! :-)/Kram

    SvaraRadera
  3. Oh, vad det finns energitjuvar, både inom och utanför mig själv... Kräver ständigt lite jobb för att hålla dem i schack tror jag. Amelia är inspriation i ett nötskal, men Sanna är jag lite avvaktande inför... ska bli spännande att höra vad du tycker om boken. Har i alla fall köpt hennes bok om smoothies och den är superfin!

    Idag fick du - innan jag läste detta fina inlägget t om - lite länkkärlek av mig! Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  4. Elena.. Tack söta rara du! Vad glad jag blir!
    Ja, jag är nöjd så här långt med första boken. Hoppas att Energikodsboken blir lika bra.. Kram/Linda

    SvaraRadera