onsdag 31 augusti 2011

Raw Food för en dag..

Har tidigare tipsat om en blogg jag ofta läser.. Hemma hos Fru C. Fina Anna som driver bloggen är verkligen duktig på att fånga mitt intresse på det mesta hon skriver om! Hon är förespråkare av Raw Food och annan nyttig mat..

Så jag önskade en meny med Raw Food för en dag inne på hennes blogg.

Nu har hon gjort det! En Raw Food-dagsmeny komponerat av Anna själv med enkla ingredienser som man lätt kan få tag i eller har hemma. Visst låter det fantastiskt gott och spännande med en frukost bestående av Granola med bär och mandelmjölk?


(Bild lånad av Hemma hos Fru C)


Lite längre fram när flytten av butiken är klar skall jag självklart testa denna dagsmeny! Har ni testat Raw Food? Hur länge har ni testat och märkte ni någon skillnad? Är du redan ett fan? Dela gärna med er av lätta recept som passar till barn och vuxna..

2 kommentarer:

  1. Visst låter det gott även om jag nog föredrar vanlig mjölk. En kompis till mig har inspirationsdagar i Borås där man får lära sig om och prova rawfood. Vet inte om hon har nån på gång. Kan kolla det om du är intresserad. Hon heter Karin Haglund fd Röstlund så du vet nog kanske vem hon är. Hon gick i min frisörklass.

    Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Maria.. Ja, kolla gärna! Låter spännande! Kram / Linda

    SvaraRadera