tisdag 2 augusti 2011

Värt varenda krona!

Har fortfarande lite ledigt.. Underbart!

Tänker på allt som händer runt om i världen.. Många fruktansvärda tragedier, olyckor och traumatiska ögonblick! Jag brukar undvika nyheter för min egen skull.. Kan verka egoistiskt men jag mår verkligen inte bra av att bli fullproppad med negativ energi. Så därav mitt val. Inga nyheter = inga negativa energier.

Tills ikväll.. Var inne på Aftonbladets hemsida och såg en film och läste om svälten i Afrika. VARNING för starka bilder.. Tårarna rullar fortfarande när jag skriver detta inlägg! Fy sjutton vad världen är orättvis. Och jag som har haft dåligt samvete för att jag inte har uppdaterat min och barnens garderob på länge! SKÄMS PÅ MIG!

Så nu har jag skänkt pengar till Afrika via sidan Läkare utan gränser. Minsta lilla krona vi kan avvara kan rädda liv!

  • Man kan välja att sätta in sitt bidrag på PG 900603-2 eller BG 900-60 32. Märk betalningen "Aftonbladet timme".
  • Eller SMS:a in ditt bidrag genom att skicka ordet TIMME till 72970. Då skänker du en gåva på 50kr.

Superenkelt! Värt varenda krona!! Det kan vara litet eller stort belopp. Det spelar ingen roll.. Ge så mycket som du har råd med. Jag vädjar även till er om att sprida detta bland era vänner.

Har ni andra tips till insamlingar eller har någon fundering som ni vill dela med er av får ni gärna skriva en rad.. 
Nu ska jag torka tårarna, borsta tänderna och skriva i min måbra/ tacksamhetsdagbok.

Take care out there! Kram / Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar