onsdag 14 september 2011

Varvar du ner?

Hur gör ni under dagen? Kör ni på i 150 km/h hela dagen tills ni sätter er i soffan på kvällen eller tar ni en stunds avkoppling mitt på dagen?

På min lunchrast så lägger jag mig mer än gärna på min spikmatta.. Den är helt fantastisk. Jag har haft den i tre år nu och har använt den väldigt flitigt. För mig tar det inte många sekunder innan jag är i en helt annan värld. Sedan vaknar jag 20 minuter senare av att väckarklockan väsnas.. Jag tror att jag skulle kunna ligga en timme på spikmattan men har insett att det räcker med 20 minuter för att jag ska få ny energi.

Så här på hösten varvar jag gärna ned med lite tända ljus.. Eller en aromalampa med en eterisk olja som t.ex citrongräs. Kolla in min webshop där hittar ni både eteriska oljor och miljövänliga ljus..

Har ni några tips avkopplande saker? Dela gärna med er.. Kram / Linda

4 kommentarer:

  1. Att ha en tv/datorfri dag :-) Det är avkopplande för mig. då ägnar jag min tid till att pyssla eller läsa en bra bok. mvh Katarina

    SvaraRadera
  2. Jag kopplar av på promenaderna med vår hund. Då passar jag på att njuta av naturen och att leka och träna vovven. För att göra detta regelbundet så förutsätter det ju att både matte och vovve gillar alla väder och det gör vi ju! :-)

    SvaraRadera
  3. Katarina.. Du har verkligen en poäng där! Får nog införa detta snarast!
    Malin.. Det låter fantastiskt avkopplande! Jag har själv ingen hund, tyvärr. Så jag skjuter ofta på skogspromenaderna... Men jag vet att jag mår bättre av dem! :-)

    Tack för era fantastiska tips! Tar verkligen till mig dessa! Kram / Linda

    SvaraRadera
  4. Jo, det är härligt att få komma ut på skogspromenaderna och har man hund som kommer man ju iväg. Det går ju inte att motstå det där förväntansfulla ögonen som tittat på en... :-)

    SvaraRadera