tisdag 18 oktober 2011

Jag skäms!

Jag måste säga att jag ibland skäms för att vara svensk.. Ni har säkert följt detta fall i Aftonbladet. Känner sådan frustration att jag bara måste kommentera detta.. 


Bild lånad från Aftonbladet

Idag skall Ganna som är 91 år utvisas från Sverige trots att hon är sjuk och har hela sin familj här i Sverige. Hur kan vi utvisa människor som är ensamma, gamla och sjuka? Vart går gränsen? Varför gör Migrationsverket så här? Empati vad är det? Skäms på er!

Vad maktlös jag känner mig! Hennes liv är helt utlämnat i någon annans händer. Fruktansvärt! Finns det något vi kan göra? Har ni någon idé? Kram på er! / Linda

2 kommentarer:

  1. Jisses...
    Vad ska man säga egentligen. Jag saknar ord.
    Man blir så förbannad!

    SvaraRadera
  2. Sofie.. Håller med dig! Tur att hon fick stanna ett tag till!

    SvaraRadera