lördag 1 oktober 2011

Så det kan gå..

Spenderade fredagskvällen på ortopedavdelningen i Borås.. Mitt klumpiga fall i trappan igår resulterade i tre brutna ben i foten. Så nu försöker jag att lära mig att gå med kryckor. Det är inte det lättaste! Jag har nämligen upptäckt muskler jag inte trodde jag hade.. Jag har redan träningsvärk! Hur skall detta gå? Tur att jag har en förstående familj som gärna hjälper mig. Lite jobbigt att veta att gipset skall sitta i 6 veckor och att det säkert blir någon vecka till på kryckor efter det..


Behandlingarna i salongen måste jag tyvärr ställa in några veckor framöver. Eller i alla fall tills jag har lärt mig att hantera gipset... Butiken skall jag försöka ha öppet som jag har angett på hemsidan.

Har aldrig brutit något tidigare eller varit gipsad. Har ni några bra tips, genvägar eller saker jag bör undvika så får ni gärna skríva det i kommentarsfältet eller maila mig! Nu ska lägga foten i högläge och bara slöa i tv-soffan.. Hoppas att ni får en underbar lördagskväll! Kram / Linda

5 kommentarer:

  1. Oj, oj, stackars dig, vad jobbigt!
    Hur länge måste du ha gipset?
    Det enda tips jag kan komma på att tipsa om är att om det blir isigt och halt ute att du skaffar dubbar på kryckorna. Kryckorna är rätt värdelösa på is även om man inte tror det och man vill ju inte slå en vurpa igen...

    SvaraRadera
  2. Hej Malin! Det blir gips i 6 veckor men sen kanske man inte kan gå riktigt första veckan efter det.. Så det kan ju bli kryckor i 7-8 veckor.
    Ohh, nej vurpa med gips. Ingen bra kombination.. Tack för tipset med dubben!

    SvaraRadera
  3. Aj, stackars dig! Hoppas att det går bra i alla fall.

    Tack för krämen som kom i fredags, den hade precis det som jag saknade i den gamla krämen (förutom en trevligare innehållsförteckning): doft och färg av havtorn. Härligt! Och barnen blev överlyckliga för chokladen (och jag för teet). Tack än en gång och stora krya-på-dig-kramar!

    SvaraRadera
  4. Anna.. Varsågod! Kul att kunna glädja hela familjen! Kram /Linda

    SvaraRadera
  5. Stackare! Inga tips att ge mer än att ta det lugnt! krya på dig och kram!

    SvaraRadera