måndag 10 oktober 2011

Stora barn!

Tänk vad tiden går fort.. Tycker inte att det var längesedan jag var gravid med första barnet. Jag skulle fylla 27 år och Adam är nu 6 1/2 år.. Andra barnet då?? Noel är 3 år.. Vart har alla dessa år tagit vägen? Kanske ska se det som ett bevis på att vi har det fantastiskt bra och roligt på alla sätt och vis! Jag är så tacksam för att jag har fått uppleva dessa graviditeter och förlossningar. Och att vi har fått två friska barn! Lycklig!

Fick två missfall innan Adam och ett innan Noel. Var länge tveksam till att jag skulle kunna få uppleva en hel graviditet. Många tankar som snurrade och många tårar som föll. Varför krånglade det så här? Läkaren konstaterade att jag hade en hormonsjukdom, Hypothyreos. Min sköldkörtel producerade för lite hormoner. Sjukdomen upptäcktes när jag fick akuta magsmärtor och fick uppsöka akuten. Jag hade problem med vikten. Kunde inte gå ned i vikt. Jag tappade hår. Frös nästan jämt. Som tur är finns det medicin mot detta, den måste jag ta varje dag. Läkarna vet inte varför det blir så här men jag tror att p-piller är en bidragande orsak. Det började jag med när jag var 14 år.. Och åt dessa i tio år! Nu vet jag bättre.. Aldrig mer syntetiska hormoner för min del.. Never Ever!

Ja, tiden går! Underbart! Undra varför man inte skaffade barn tidigare..? Det som är så fantastiskt!

Barnen blir lite större och lite duktigare för varje dag som går. Adam vill nästan aldrig vara hemma längre. Det är bara kompisar som gäller. Noel gillar fortfarande att vara med mig eller min man. I helgen sov jag och Noel middag i soffan. Precis som när han var mindre var han ett litet kärleksfullt element på min mage.. Mysigt! Idag skall han för första gången med en kompis hem efter dagis.. Min lille treåring!

Blev lite blandade känslor i detta inlägget märker jag.. Svamligt kanske? :-)
I vilket fall som helst.. Poängen var att jag är så oerhört tacksam och glad för att vi har fått våra barn.

Håller ni med mig? Går tiden fort för er med? Take Care! Kram / Linda

2 kommentarer:

  1. Jag kan bara hålla med. Barnen blir stora fort. Vad tråkigt med dina missfall och underbart att du har friska barn. Jag blir berörd och samtidigt glad att du vågar skriva om detta. För många är det väldigt känsligt. Jag tror att p-piller är farligt för oss människor så jag undviker det med. Tack för en bra blogg! mvh Åsa

    SvaraRadera
  2. Fina ord som jag känner igen mycket i! Jag har ju fyra barn eg. tänker jag, men alla är inte just här. Härligt att du har två fina barn, trots allt och du hinner ju säkert få en 2 -3 st. till ;-) Du ska bara veta vad mysigt det är att ha 6 år och 3,5 år äldre syskon till bebisen ;-)Kram!

    SvaraRadera