torsdag 24 november 2011

Julklappsinsamling

Damen utan hem gör sig påmind lite då och då.. Jag kan inte sluta fundera på dessa fruktansvärda livsöden! En vän till mig gav mig inspiration till det här inlägget. Hon undrade om det fanns någon julklappsinsamling i Borås.. Det gör det! Hestra Midgård i Borås gör i år en insamling lördagen den 3 december mellan kl. 15.00 - 18.00. Julklapparna kommer att delas ut på julafton till behövande vuxna och barn.. Fantastiskt initiativ! Vill du läsa mer klicka här. Jag skall självklart fixa några julklappar och lämna in dem tillsammans med barnen!



Julklappsinsamling - Hestra Midgård

"Lördagen den 3/12 kl 15-18 är du välkommen till Hestra Midgårds matsal för att ge bort en julklapp! Mellan kl 16-17 har du chans att träffa tomten på plats. Du köper/tar med en julklapp. På Hestra Midgård kan du slå in den, skriva en hälsning och sedan lämna din julklapp till tomten. 
Julklapparna kommer vi bl a att dela ut till kvinnojourer, kyrkor och föreningar som har öppet på julafton, frälsningsarméns julkasse samt till papperslösa flyktingar. Vi ser till att barnen får sina julklappar till jul"

Skrivet med förhoppning om att inspirera er till att vara givmilda!
Kram / Linda

2 kommentarer:

  1. Jag har redan köpt 5 st. som jag ska lämna in.. Hoppas fler gör detsamma! Kramar Jossan

    SvaraRadera
  2. Jossan! OJ vad bra! Underbart! Instämmer helt.. Kram / Linda

    SvaraRadera