tisdag 13 december 2011

Alternativ till torrschampo

Torrschampo använder man för att håret skall kännas rent och se renare ut. Har man problem med flottigt hår eller inte hinner dusha så är torrschampo ett jättebra komplement till de dagliga hårrutinerna.

Kan låta lite knepigt men mitt bästa tips på torrschampo är faktiskt potatismjöl!


    Bild lånad härifrån..

  • Ta lite av potatismjölet på fingrarna och massera in i håret på de ställen där du vill att håret skall fräschare och renare ut
  • Kamma/ borsta sedan igenom håret tills mjölet är borta
  • Färdigt!!

Detta blir betydligt billigare för dig än de dyra torrschampon du köper i affären. Potatismjöl kostar ca 10 - 15 kr för 500 g medans ett torrschampo kostar ca 100 - 200 kr för 200 ml.

Har ni testat? Vad tyckte ni? Kram / Linda

7 kommentarer:

  1. Har aldrig provat potatismjöl men jag har testat floursocker, kakao och vaniljsocker. Floursocker funkade bäst. Ska testa potatismjöl nästa gång. Tack för tipset! =)

    SvaraRadera
  2. Sofie.. Varsågod! Hoppas att du blir lika nöjd som jag..:-) Jag har testat florsocker men inte kakao och vaniljsocker. Var inte nöjd med florsocker så därför testade jag potatismjöl..

    SvaraRadera
  3. Det här skall jag också testa nästa gång håret behöver sig ett upplyft. :)

    SvaraRadera
  4. Elisabeth.. Ja gör det! Lätt och billigt! :-)

    SvaraRadera
  5. tack för tipsen jag ska kanske prova det få se

    SvaraRadera