torsdag 1 december 2011

Doftpåse med lavendel

Jag har äntligen pysslat lite.. Jag har sytt en egen doftpåse med lavendel och kamomill! Den doftar ljuvligt! Jag ser den varje gång jag öppnar min garderob och måste erkänna att jag blir stolt när jag ser den. Det var ju så enkelt!

Så här gjorde jag:
Jag klippte en fyrkant av en gammal stuvbit, fållade kanterna, sydde fast en spets i ovankant, sydde ihop påsen, fyllde den med ris, lavendel och kamomill. Avslutningsvis så knöt jag ett fint guldband runt.. Jättelätt!




Nu ropade sängen efter mig.. ;-) Nattinatti! Kram / Linda

5 kommentarer:

  1. Var hittar du lavendel och kamomill?

    SvaraRadera
  2. Tack för en intressant och fin blogg. Har en vän som bor i Vänga, strax utanför Fristad, nästa gång jag hälsar på henne ska jag verkligen försöka komma förbi dig, det ser så himla mysigt ut i din butik.

    Så vacker doftpåse du gjort och kan förstå att det luktar ljuvligt varje gång du öppnar din garderob. :)

    SvaraRadera
  3. Tina.. Jag har torkade örter i min butik. Även till försäljning :-) Har inte hunnit lägga upp dem i webshoppen än.
    Karin.. Tack snälla! Kom gärna förbi! Du är varmt välkommen!

    SvaraRadera
  4. Vad pysslig du är, och vad fint resultatet blev! Du ska med rätta känna dig nöjd och dra in de njutningsfulla dofterna varje gång du öppnar garderoben.

    SvaraRadera
  5. Hanna Li.. Vad glad jag blir! Tack för dina fina ord! :-)

    SvaraRadera