tisdag 17 januari 2012

Den bittra sanningen om kläder

En allvarlig och deprimerande dokumentär om modets offer.. PÅ SVT play / Dokument Utifrån  kan man se denna film t.o.m 14 februari.

Våra kläder innehåller alltmer giftiga kemikalier. De är ett hälsohot inte bara mot textilarbetare i låglöneländer utan också mot oss konsumenter.

Suck.. Vart är vi på väg?? Jag tar verkligen åt mig men samtidigt tröstar jag mig med att jag inte är sådan som handlar massor av kläder. Jag använder gärna mina kläder under fler säsonger. Barnens kläder sparar jag och vi tar gladeligen emot kläder från andra.

Men visst tycker jag också om kläder.. Och jag handlar dem gärna! Och jag shoppar ibland utan att ens tänka på vart eller vem som har tillverkat kläderna. Nästa gång jag handlar kommer jag definitivt att tänka på det... Tänker ni på tillverkningsprocessen när ni handlar?
Kram / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar