tisdag 3 januari 2012

God Fortsättning!

Önskar er alla en riktigt god fortsättning! Hoppas att ni har haft ett bra slut på 2011 och en fantastisk start på 2012! Det har jag! Jag har redan upplevt massor av små glädjande stunder och händelser som jag definitivt tillägnar 2012 års postitiva aura!

Ett litet men ack så irriterande problem var vår bil. Värmen slutade fungera för länge sedan och jag har skjutit upp problemet sedan dess. Den funkade ju hyfsat.. Antingen kokhett eller iskallt. ;-) Dessutom trodde jag att det skulle kosta en förmögenhet... Men så tog jag tag i problemet. Vet ni!? Bilverkstaden löste problemet direkt.Varför har jag väntat så här länge? Jag och barnen tog en liten promenad till Coop under tiden, strosade runt där, åt lite mat och lunkade tillbaks till bilverkstaden. Bilen var färdig på 1,5 timme och dessutom blev det " billigt". Jag trodde att det skulle kosta runt 5 000 kr men det gick bara på 800 kr! Känns som en fantastisk storvinst!! :-)

Här kommer ett kinesiskt ordspråk som jag skall försöka tillämpa oftare :-)


"Det bästa tillfället att plantera ett träd var för 20 år sedan. Det näst bästa är nu"
 
Önskar er en fantastisk dag! Kram / Linda

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt ordspråk! Det tar jag med mig :)
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Hanna Li.. Ja visst är det!

    SvaraRadera