tisdag 20 mars 2012

En liten pausfågel..

Inser att tiden bara rusar i väg.. Jag har så mycket som jag vill göra och som jag borde göra men som jag inte gör något av.. Hängde ni me´? Detta är en liten ursäkt för att jag inte hinner med bloggen så som jag skulle vilja. Just nu är det mycket på alla håll. Håller dessutom tummarna för ett projekt som jag verkligen vill ska gå i lås. Vill inte berätta mer nu men återkommer så snart jag vet mer.. Lovar!

I väntan på att min tid och ork skall infinna sig så kan ni läsa om hur onödigt och dumt det är att dricka läsk.. Inlägget finns på en av mina favoritbloggar..

Nu visar ny forskning dessutom att personer som drack en liter läsk om dagen under en sexmånadersperiod fördubblade mängden fett i lever och bukhåla under den här perioden. Detta gör att levern inte längre klarar av att på samma sätt fungera som kroppens rensningsorgan, vilket gör att vi riskerar att drabbas av en rad följdsjukdomar.
Jag var förresten en av vinnarna på bloggen "Från sockerbotten till hälsotoppen" så nu väntar jag med spänning på en ny inspirerande hälsobok..
Kram / Linda
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar