onsdag 28 mars 2012

Mitt bästa finndödartips!

Jag får som många andra ibland problem med finnar. Oftast omkring menstruation. Jag har klämt och tryckt, testat olika naturliga salvor och oljor men inget har fungerat tillfredsställande. Tills jag testade honung! Ja jag vet, jag har skrivit om honung innan.. Men det är faktiskt fantastisk bra till finnar också!

  • Massera in honung på den onda finnen i någon minut och låt sitta kvar över natten.
  • På morgonen tvättar du av ansiktet med svalt vatten och smörjer sedan med en ekologisk ansiktsolja som tex MyHavtorns ansiktsolja.
  • Tryck eller kläm absolut inte på finnen, det bara förvärrar situationen. Jag har testat..
  • Upprepa honungsmassagen kvällen efter och låt sitta över natten. Voila! Världens enklaste finndödartricks..

Hoppas att detta funkar lika bra för er som det gör för mig! Eller har ni något annat bra finndödartips?

Hoppas att ni får en toppendag!
Kram / Linda

7 kommentarer:

  1. Det måste jag prova! Jag brukar ju tvätta ansiktet med honung men har inte provat att låta det sitta kvar över natten.

    SvaraRadera
  2. Gör det! *Är ju väl värt att testa. Men som sagt jag kan inte lova att det funkar på alla finnar ;-)

    SvaraRadera
  3. Teatree olja är väldigt effektivt, men jag reagerar väldigt lätt på det så anväbdes med försiktighet...

    SvaraRadera
  4. Spännande, det här skall jag också testa! :)

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt! Testade det igår, hade på honungen i kanske 20 min innan jag sköjlde av den. Smorde in hy med jojobaolja som vanligt och gick och sov. Vaknade utan finnarna som helt plötsligt hade poppat upp för några dagar sen.
    Tack för tipset :D

    SvaraRadera
  6. Malin.. Tack för tipset! Ja, det kan vara väldigt starkt. Kanske bäst att blanda det med en droppe vegetabilisk olja..

    Elisabeth.. Kul! Gör det!

    Lovisa.. Vad roligt att det funkade! Härligt!

    SvaraRadera
  7. Jag använder makuna honung som mask några timmar och duttar på blemor innan jag lägger mig...resultatet jag fått är helt magiskt :)

    SvaraRadera