måndag 2 april 2012

På tapeten just nu.. Mjöl, mjölk och socker!

De tre vita gifterna enligt programmet Efter Tio med Malou Von Sivers.. Kolla in dessa tre av förra veckans avsnitt!

De%20vita%20gifterna:%20Vad%20g%C3%B6r%20socker%20med%20din%20kropp?



Efter%20tio


Efter%20tio


Har sagt det innan och jag säger det igen.. Det känns som att vi står inför en stor förändring när det gäller kost. Jag har tex väldigt svårt att lyssna på dietister som enligt mig har en enkelspårig och något dammig kunskap.. Jag tror också att vi behöver skicka våra läkare på lite nya utbildningar i ämnet kost och hälsa. Håller ni med mig?

En professor i programmet nämner ett nytt begrepp på kost som jag gillade skarpt och som passar mig alldeles perfekt.. RCRF / Right Carb Right Fat ( Rätt kolhydrater Rätt Fett) . Låter inte det som en otroligt bra diet? Eller?
Kram / Linda

3 kommentarer:

  1. Det här ska jag ta och titta på tack för tipset

    SvaraRadera
  2. Right Carb och Right Fat låter som en väldigt bra diet! Har alltid varit tveksam till dieter som utesluter för mycket eller som favoriserar vissa råvaror, en balanserad kost med lite av varje tror jag mest på.

    SvaraRadera
  3. Milla.. Varsågod! :-)

    Elisabeth.. :-) Visst låter det bra! Instämmer helt med dig!

    SvaraRadera